Sukienka z subtelnym połyskiem

Zdaję sobie sprawę, że karnawał za nami, Sylwester również. Nie mogłam się jednak powstrzymać i publikuję dzisiaj post z sukienką, która wyśmienicie nadawałaby się na tego typu okazje.

Uszyłam ją pod koniec zeszłego roku. Akurat przez Sylwestrem, więc idealnie wpasowałam się w tamten okres. Nie zdziwi Was zatem fakt, że to właśnie w niej bawiłam się na mojej sylwestrowej domówce :-). 

Mimo, że sukienka nie była trudna w uszyciu, to jednak po drodze natknęłam się na kilka szyciowych perypetii. Zaczęło się od tego, że to właśnie szyjąc ten model intensywnie testowałam swojego owerloka i przyznam, że był to dość burzliwy czas w mojej szyciowej pasji :-). Nie wszystko wyszło mi idealnie, ale biorąc pod uwagę fakt, że owerloka posiadam od niedawna, daję sobie prawo do błędów. 

Wracając do perypetii szyciowych… warto wspomnieć, że materiał który wybrałam, okazał się jak dla mnie niedostatecznie zwarty. Nic dziwnego, w opisie widniało hasło: „delikatna dzianina swetrowa o splocie dżersejowym”. Zależało mi na sukience uszytej z materiału o bardziej „ściągniętym” splocie. Nie poddałam się jednak i mimo  świadomości podjętego ryzyka, postanowiłam uszyć wybrany model z zakupionego materiału. 

Ponadto, linia dekoltu wyszła mi dość luźna. Zdaję sobie sprawę, że akurat w tym modelu dekolt miał się lekko fałdować (dzięki specjalnym marszczeniom), jednak liczyłam, że góra będzie bardziej przylegać do ciała. 

By jednak nie było tak pesymistycznie sukienki nie spisałam na straty. Reszta bardzo mi odpowiada: dopasowany dół i generalnie wykrój, kolor materiału, fakt, że sukienka jest bardzo wygodna i materiał sam w  sobie jest fajny. Zatem finalnie, jestem zadowolona z nowego projektu. Następnym jednak razem, postaram się lepiej dobrać materiał do danego wykroju. Ot, taka nowa lekcja w mojej krawieckiej pasji :-).

Na sam koniec garść szczegółów szyciowych:
  • Materiał zakupiłam w sklepie internetowym Textilmar, jest to Dzianina party multicolor 02, aktualnie jest w promocji (https://sklep.textilmar.pl/dzianina-party-multicolor-02-p14634).
  • Sukienka powstała na bazie wykroju z Burdy, jest to Sukienka 106, Burda 5/2014.
  • Długość sukienki dopasowałam do własnych preferencji o wzrostu.
  • Sukienkę uszyłam używając maszyn: SilverCrest (zakupionej w Lidlu) oraz Owerloka S14-78 (również zakupionego w Lidlu).
Poniżej prezentuję Wam kilka zdjęć, które wykonał mi mój kochany i cierpliwy Mąż :-).














Fot. Mąż

Komentarze

  1. Cześć,
    Materiał wygląda na bardzo trudny w szyciu, ale dałaś radę :) Na szczęście dekolt ma wodę, co znacznie ułatwiło sprawę. Najfajniejszy w tej sukience jest połysk - idealny na sylwestra :D
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Sukienka, faktycznie, idealnie nadaje się na Sylwestra. A materiał, masz rację, jest dość trudny w okiełznaniu :-), pozdrawiam.

      Usuń
  2. Moniko, gdybyś nie wspomniała o tych drobnych przeszkodach, nikomu nawet do głowy by nie przyszło, że ta sukienka nie jest taka jak w zamierzeniu. Ja tam widzę idealną kreację na zabawę sylwestrową w kameralnym gronie na pięknej kobiecie :). Niczego więcej nie trzeba!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękuję Ci, bardzo mi miło :-). Faktycznie, w Sylwestra sprawdziła się idealnie :-), pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Przepięknie w niej wyglądasz!!! Figurę masz idealną do niej!:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Odpowiedz

Popularne posty